8 november 2012

Sovrum...





Nya sängen men sänggaveln är omklädd från svart till vitt tyg för att få en mer
lugnare atmosfär och inte så maskulint som den svarta grova tyget blev. Ångrar
jag mig så är det lätt att byta.



Ja, jag det är en vit amaryllis som jag köpte hos blomsterhandlarn idag. Nya 
halsbandet får smycka vasen. Nu ska det var guld och åter guld...



Sovrummet är väl ett rum som vi faktiskt vistas i många timmar. Visserligen många
timmar sovandes, förhoppningsvis, om man inte ligger och stirrar i taket för att man
har svårt att somna. I somras investerade vi i en ny säng och jag har aldrig sovit så
gott hela nätterna igenom som nu. Helt klart har sängen en betydelse för en god sömn 
men jag tycker det är minst lika viktigt att rummet känns lugnt, harmoniskt och trivsamt. 
Här går färgskalan i dova färger som grått och mullvad tillsammans med vitt. Och 
dessa färger gör mig just lugn och harmonisk...


Detta är mitt bidrag till fabriken!



12 kommentarer:

  1. Såå otroligt snyggt med den svarta nattdukslampan till allt det vita i sovrummet. Nice! Ha en fortsatt fin torsdag kväll, mvh Anna

    SvaraRadera
  2. Supersnyggt! Nedersta bilden...
    Jättefint med lugna, mjuka färger.

    SvaraRadera
  3. Så himla vackert. Väldigt härliga färger, blev himla inspirerad att byta om lite hos mig. Grått kanske... Ja, så får det nog bli.. Finfint och inspirerande, precis som det ska vara!

    SvaraRadera
  4. Vilka behagliga färger du har i sovrummet, jättefint!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Verkligen fint och harmoniskt inrett. Vi håller på med sovrummen i vårt öhus och det är verkligen kul, äntligen! kram Vcitoria

    SvaraRadera
  6. Som jeg bare eeeelsker bildene dine:)
    De har et perfekt lys og en perfekt "farge" - akkurat slik jeg prøver på, hehe:))
    Kan jeg spørre hvordan innstillingen på kameraet ditt var da du tok disse bildene?

    Ha en fin fin kveld ♥

    SvaraRadera
  7. Mysigt! Precis min stil :)

    SvaraRadera
  8. Blev visst lite förälskad i ditt sovrum... :)
    Verkligen jättemysigt och så sköna nyanser.

    Ann-Christine

    SvaraRadera
  9. Var kommer ljusslingan ifrån? Jättetacksam för svar ♥

    SvaraRadera
  10. Wow! vilket underbart sovrum, den nedersta bilden åker rakt in i inspirationsmappen!
    /Maria

    SvaraRadera
  11. Gorgeous pictures!
    I'll share some inspiration on myidealhome.tumblr.com ...if you don't mind! :)

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥